Pn.Pt. 8.00-17.00 So. 8.00-14.00    ul. Jagiełły 1c, 11-500 Giżycko   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  tel: 87 429 81 77 | Facebook

NAPEŁNIANIE KÓŁ AZOTEM

CZY WARTO WYPEŁNIĆ OPONY AZOTEM?

Badania producentów ogumienia oraz niezależne instytucje badawcze potwierdziły techniczno-ekonomiczną zasadność stosowania azotu.

Pompowanie azotem wprowadzono w kołach pojazdów pracujących w najcięższych warunkach:

  • w przemyśle wydobywczym
  • w przemyśle lotniczym
  • w transporcie towarów palnych i niebezpiecznych
  • w sportach samochodowych

Za zastosowaniem azotu do pompowania opon przemawiają naukowo potwierdzone fakty. Najważniejsze z nich to:

  • Opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Ciśnienie w oponie niższe od zalecanego 0,2 bara skraca żywotność opony o 10% a ciśnienie niższe o 0,6 bara skraca jej żywotność niemalże o połowę.
  • Azot pozytywnie wpływa na żywotność opon - przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie jej żywotności aż o 22%.
  • Ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalami występuje mniejsze ryzyko występowania rdzy na obręczy.
  • Przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu (w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem), co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania.

NAPEŁNIENIE OPON AZOTEM TO UZASADNIONA INNOWACJA PRZEZNACZONA DLA KAŻDEGO KIEROWCY.

JEJ SKUTKIEM JEST NIE TYLKO OSZCZĘDNOŚĆ OPON I PIENIĘDZY UŻYTKOWNIKÓW, ALE TAKŻE ZNACZNA POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE.

 

CIŚNIENIE W OPONACH

Niewłaściwe ciśnienie w oponach negatywnie wpływa na precyzję kierowania pojazdem i poważnie obniża bezpieczeństwo jazdy.

Czy wiesz, że zaniżone ciśnienie w oponach ma wpływ na:

TRWAŁOŚĆ

Obniża ich wytrzymałość i prowadzi do stopniowego szybszego zużycia ogumienia.

Ciśnienie zniżone o 0,5 bara lub więcej = ZAGROŻENIE

ZUŻYCIE PALIWA

Opór toczenia opon  z ciśnieniem zaniżonym o 1 bar wzrasta i prowadzi do wzrostu zyżycia paliwa  o 6%

HAMOWANIE

Testy wykazują, że droga hamowania z prędkości 60 km/h do 70 km/h wynosi 40m przy ciśnieniu 2,0 bara i 45 metrów przy ciśnieniu 1 bar, czyli o 5m więcej.

Ciśnienie zaniżone o 1 bar = 5m dłuższa droga hamowania.

PRZYCZEPNOŚĆ

Jeżeli przy ciśnieniu 2 barów można pokonać zakręt z prędkością 100 km/h, to przy ciśnieniu 1 bara prędkość pokonywania zakrętu spadnie do 87 km/h

Niższe ciśnienie w oponach = gorsza przyczepność.

AQUAPLANING

Przy ciśnieniiu o 30% niższym od zalecanego występuje znaczny wzrost ryzyka wystąpienia aquaplaningu.

Niższe ciśnienie w oponach = większe ryzyko aquaplaningu.

 

Przyjmij jako wskazówkę aby sprawdzić ciśnienie w kołach przynajmniej raz w miesiącu lub przed dłuższą podróżą. Sprawdzanie ciśnienia jest niedrogie i łatwe. Dlaczego jednak tak niewielu z nas przestrzega tej ważnej procedury nie biorąc pod uwagę kosztów jakie pociąga jej ignorowanie?

 

  • Licznik odwiedzin:
  • 90705
Our website is protected by DMC Firewall!

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka cookies